Results 1 to 1 of 1

Thread: Smite marketing and fomentation

New Member Cupidhead Manigöld's Avatar
    4
    Level completed: 14%, Points required for next Level: 607
    Achievements:
    1 year registered 1000 Experience Points

Smite marketing and fomentation

I watched Hi-Rez expo from home and the empty chairs at the audience made me so sad. It shows the low popularity of a awesome game.
    I am from Brazil and I had been playing very popular games around here, like Grand Chase, Ragnarok, Lol, Counter Strike, etc. and it was so nice having full regional events and contests.
    It's sad the fail partnership with LevelUpGames, and i know the lot of problems and flaw LUG has as a game distributor but their marketing was good, their stands on events has been always full and always had caught attention of new players.
    Some cheap prizes and other little thing like that made people curious about that know or new game they were disclosing. And small or regional tournaments had been keeping the older players.
    You are centralizing too much you events and excluding the majority of your public. You are keeping your game like a secret, when i tell someone about Smite they always answer "never heard about it".
    So, the things I would suggest are:
    - Rethink about you marketing strategy.
    - Invest more in small events. When I had been playing Grand Chase I met all my game friends on Anime Friends, the bigger event of anime from Brazil, that made me imerge deeply at game community, and i have those friends until now days. There is smaller periodic events too, like Shinobi Spirit, Anime Island, Anime Dreams, and matsuris. And game events like Brasil Game Show (BGS).
    - Look for partnerships with lanhouses, game centers, (here we have some nerd and gamer burger shops), and especially anime events.
    - It is about another topic, but on you match making, if you give some prizes when the game can't find a match or someone quit the lobby it would make players a little happier... Like if you search a game mode three times and still no matches found you recieve the "FWOTD" from that game mode, think about it, it will make more players queing empty and umpleyed modes, and the fact of there is players targeting this the queue will be full. Or at ranked if someone quites the lobby you win a very little ranking point (not MMR).
    - Resume dubbing work in portuguese, dubbing e so popular for brazilians, anime events brings people that made any character voice. You could make those actors publicize for you. LUG made this with a Thor skin that a popular heavy metal singer dubbed, Datonator. (Detonathor was the skin name here).

Well, sorry about the bad english, i hope my thoughts reach you and make the game better.

---------------
    Eu assisti a Hi-Rez Expo de casa e as cadeiras vazias na plateia me deixaram tão triste. Isso mostra a baixa popularidade de um jogo tão incrível.
    Eu sou do Brasil e joguei jogos muito populares por aqui, como Grand Chase, Ragnarok, Lol, Counter Strike, etc. e foi muito bom ter eventos e concursos regionais completos.
    É triste a parceria fracassada com a LevelUpGames, e eu sei os muitos problemas e falhas que o LUG tem como distribuidora de jogos, mas o marketing deles era bom, os stands nos eventos sempre estava cheios e sempre chamou a atenção de novos jogadores.
    Alguns prêmios baratos e outras coisinhas como essas deixavam as pessoas curiosas sobre esse novo jogo que estavam divulgando. E torneios pequenos ou regionais mantinham os jogadores mais velhos.
    Vocês estão centralizando demais seus eventos e excluindo a maioria do seu público. Vocês estão mantendo seu jogo como um segredo, quando digo a alguém sobre Smite, eles sempre respondem "nunca ouviram falar sobre isso".
    Então, as coisas que eu sugeriria são:
    - Repensar sua estratégia de marketing.
    - Invistam mais em pequenos eventos. Quando eu jogava Grand Chase, conheci todo os meus amigos no Anime Friends, o maior evento de anime do Brasil, que me fez emergir profundamente na comunidade do jogo, e eu tenho esses amigos até hoje. Também existem eventos periódicos menores, como Shinobi Spirit, Anime Island, Anime Dreams e matsuris. E eventos de jogos como o Brasil Game Show (BGS).
    - Procure parcerias com lanhouses, centros de jogos (aqui temos algumas hamburguerias gamers e nerds) e, especialmente, eventos de anime.
    - Trata-se de outro tópico, mas na criação de partidas, se você der alguns prêmios quando o jogo não encontrar uma partida ou alguém sair do lobby, os jogadores ficarão mais felizes ... Por exemplo, se você pesquisasse um modo de jogo três vezes e ainda não encontrasse partida, você recebesse o "FWOTD" desse modo de jogo, pense nisso: faria com que mais jogadores procurassem modos vazios e vazios, e o fato de haver jogadores visando isso, a fila estará cheia. Ou no ranking, se alguém sair do lobby, você ganha bem pouco ponto de elo (não MMR).
    - Retomar o trabalho de dublagem em português, dublagem e tão popular entre os brasileiros, os eventos de anime trazem pessoas que faziam qualquer voz de personagem. Vocês poderiam fazer esses atores divulgarem para vocês. A LUG fez isso com uma skin do Thor que um popular cantor de heavy metal, Datonator, dublou. (Detonathor era o nome da skin aqui).

Bem, desculpe pelo inglês ruim, espero que meus pensamentos cheguem até vocês e melhorem o jogo.
    Last edited by Manigöld; 11-18-2019 at 01:21 PM.